niedziela, 2 grudnia 2012

Nie daj się oszukać !!!

Wraz z popytem na zagraniczne wojaże pielęgniarek w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy, wyższego standardu życia czy zwyczajnej chęci zmiany w życiu wzrasta ilość firm która "pomoga" ten cel zrealizować. Nie bez przyczyny podkreśliłem to słowo. 

Sam podczas szukania pracy padłem ofiarą jednej z takich firm. 

Na pierwszy rzut oka była super, reklamowała się w jednym z wiodących portali pielęgniarskich, oferowała darmowy kurs medycznego języka niemieckiego, zatrudnienie od zaraz po zakończeniu kursu. To uśpiło moją czujność, aby rozpocząć kurs trzeba było związać się umową. Podpisałem, kurs trwał 5 miesięcy i jak się miał ku końcowi zaczęły się problemy, żadnej konkretnej ofert pracy, nieznane miejsce wyjazdu, wodzenie za nos już prawie coś mają a przypominam że mieli 5 miesięcy na to żeby znaleźć dla mnie prace i nic. W tym momencie mija 5 miesięcy od zakończenia kursu i nie otrzymałem żadnej oferty pracy od tej firmy. Na dodatek tak im wierzyłem że zwolniłem się z pracy będąc pewnym że wyjadę. Tak się wpakowałem że byłem bez pracy, bez wyjazdu, a gotówka szybko się kończyła... Przestrzegam wszystkich przed pewną firmą z siedzibą w Poznaniu! (chcesz wiedzieć jaka, napisz maila) Zapewnili mi nikłej przyjemności atrakcje. Nikomu nie polecam z nimi jakiejkolwiek współpracy.

Drugim typem "pracowadców" są ludzie mieszkający w Niemczech, przeglądający miejscowe ogłoszenia o prace i wstawiający je na polskie portale z ogłoszeniami o prace. Jest ich bardzo łatwo rozgryźć, nie znają szczegółów umowy o prace, nie znają stawki, nie wiedzą na jaki oddział was wezmą, a jak zada im się jakies łatwe pytanie o jakiś medyczny szczegół to się gubią. Nie są tez zorientowani w jaki sposób przebiega uznanie polskiego dyplomu w Niemczech. Niech to będą sygnały dla Was że coś jest nie tak!

Pytajcie tez wszystkie firmy o doświadczenie na rynku niemieckim, czy już kogoś wysłali do Niemiec i czy możecie się skontaktować z Tą osobą. 

Nigdy nie podpisujcie żadnej przedwstępnej umowy, szukajcie tylko takich ogłoszeń, które zapewniają Wam ubezpieczenie na terenie Niemiec i umowę bezpośrednio z Waszym niemieckim pracodawcą (kliniki, szpitale, domy opieki). Od samego początku żądajcie konkretów!

Do następnego :D

https://www.facebook.com/NiemcyOkiemPolskiejPielegniarki

1 komentarz:

  1. Witam, to może nie będzie komentarz, ale prośba o pomoc. Na polskim rynku pojawiła się firma Job Systems GmbH - pośrednicząca w załatwieniu pracy w Niemczech. Przedstawiają bardzo atrakcyjne warunki, niedostępne w większości ofert. Ponieważ jestem chętna, aby wyjechać do pracy w Niemczech, zainteresowała mnie ta oferta. Nie mam jednak pewności czy nie wywiozą mnie w tzw. maliny. Podpierają się niemieckim certyfikatem AZWV. Ponieważ nie znam języka nie jestem w stanie sprawdzić ich poza granicami kraju. Czy istnieje jakaś strona, na której można sprawdzić czy rzeczywiście działają legalnie? Będę wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam
    Polska Pielęgniarka Marta
    martawiech8@gmail.com

    OdpowiedzUsuń