poniedziałek, 24 grudnia 2012

Święta na emigracji

W tym roku przybyło mi spędzić Święta Bożego Narodzenia z dala od rodzinnego domu, z grubsza jakieś 1000 km. Jednak nie wszystko stracone :) da się tu zrobić Polskie Święta ! :)

Mieszkam w tkz. Wohnheim czyli specjalnym "akademiku" dla pracowników kliniki. Prócz mnie mieszka tu jeszcze trochę Polaków, powstała inicjatywa żeby wspólnie spędzić Wigilię :)

No ale jak tu wszystko przygotować, kiedy ciężko kupić np. prawdziwe kiszone ogórki? :)

W większych miastach,gdzie mieszka wielu Polaków można znaleźć polskie sklepy z polskimi produktami, ja jednak wybrał tańszą opcję mianowicie sklep rosyjski :) Miałem zabawy co nie miara podczas zakupów w rosyjskim. Pierwszy raz od dłuższego czasu widziałem polskie produkty na półkach, znaleźć tam można było wszystko od kiszonej kapusty po wafelki Princessa a nawet Piwo Tatra :) I największy hit: Świeży Świąteczny Karp! Byłem w domu :)
Wiele rzeczy udało się zdobyć dzięki rodzinom, które przyjechały na święta do swoich bliskich w naszym Wohnheim, dzięki temu na naszym stole pojawią się pierogi :D

Jedzenie już jest ale co z choinką?

Przed świętami nie cierpiałem na nadmiar wolnego czasu dlatego zakup choinki został mi na sam koniec.
Pytałem ludzi w pracy gdzie tu można dostać choinkę, każdy polecał markety budowlane, jednak po odwiedzeniu kilku znalazłem jedynie sztuczne choinki w dość wygórowanych cenach jak na ich jakość a tak być ie może. Potrzebna nam żywa i pachnąca choinka. Trochę zrezygnowany po tej bezowocnej choinkowej bieganinie musiałem zregenerować siły pączkiem (tutaj zwany Berlinerem) z pobliskiej z cukierni.
Na moje szczęście Pani w kolejce wiedziała gdzie są żywe choinki! Pączek dodał sił, więc pędzę zanim zamkną mi  stoisko!
UDAŁO SIĘ. Jest. Nieduża, pachnąca, MOJA :)

Dziś ostatnie przygotowania, udało nam się stworzyć namiastkę rodzinnego domu z pachnącymi piernikami, pysznymi pierogami i choinką :) Brak tylko śniegu, w momencie kiedy to piszę za oknem świeci słońce i jest  12 stopni, ciekawie co? :)


Życzę Wam wszystkiego najlepszego! 
Wszelkiego powodzenia i siły do realizacji Noworocznych postanowień!
Wesołych!







3 komentarze:

  1. witam, czy ten tekst moge wykorzystać do artykułu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli Będzie podane źródło to nie ma problemu :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń